Arbeidsgiver­portalen blir "Min virksomhet"

Arbeidsgivere som er SPKs kunder kan nå logge inn på "Min virksomhet" og få tilgang til de samme verktøy og tjenester som tidligere lå i Arbeidsgiverportalen. Det betyr at all informasjon for arbeidsgivere nå er samlet på spk.no.

Fram til utgangen av 2017 vil vi gradvis bygge ut vår selvbetjeningsløsning for arbeidsgivere på spk.no. Tjenester og verktøy i den gamle Arbeidsgiverportalen vil bli flyttet inn i «Min virksomhet» - med ny og forbedret funksjonalitet basert på tilbakemeldinger fra brukerne.

I første omgang er det de gamle sidene i Arbeidsgiverportalen du vil finne inne på arbeidsgiversidene på spk.no. Innlogging skjer - som før - gjennom ID-porten, basert på roller og rettigheter tildelt i Altinn.

Som innlogget representant for en virksomhet kan du – avhengig av de rettigheter du har:

  • rapportere endringer i lønn og stilling på ansatte
  • sende pensjonsmelding
  • hente ut rapporter

Lettere å rapportere for flere

Den største nyheten på «Min virksomhet» er at det nå blir langt lettere for deg som representerer flere virksomheter å bytte mellom virksomhetene. Tidligere måtte du logge deg helt ut og så logge inn på nytt - som representant for en ny virksomhet. Nå kan du enkelt bytte fra en virksomhet til en annen i en liste som er tilgjengelig under «Min virksomhet».